onsdag den 8. maj 2019

Tulipaner

Maj måned er tulipantid - I like :-)

Her er en samling af mine mørke tulipaner.

Milka, Black parrot, Jackpot, Ronaldo, ?, Rem’s favorite, Queen of night & Fontaine bleau.

Tulipanen herunder købte jeg som Jackpot i 2012. Den bliver mere og mere rød med årene, og den hvide kant bliver mindre og mindre år for år, så derfor har jeg kaldt den ? på det første billede.



Den mest trofaste tulipan i haven er 'Candy Prince'.  I efteråret 2014 lagde jeg 100 'Candy Prince' tulipanløg i bedet, og i dag er den næsten lige så mange blomster. Nogle løg er forsvundet eller fejlagtigt blevet gravet op, men der er kommet nye til som sideløg.
Herunder er 'Candy Prince' sammen med det smukke løv fra den mørke kørvel Anthriscus sylvestris 'Ravenswing'. 



8 kommentarer:

  1. Här väntar jag på att de skall slå ut, det kalla vädret har fått dem att stanna upp och tveka.
    Fina färger på dina.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har du noget godt i vente :-)

      God aften

      Slet
  2. De er virkeligt lækre.

    Måske jeg skulle notere min Candy Prince...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren Ulla :-)

      Jeg kan varmt anbefale Candy Prince.

      Slet
  3. The tulips are such beautiful and elegant flowers.
    Wonderful photos
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvarSlet
  4. Det er godt nok nogle lækre farver du har på dine tulipaner. De er lige til at spise.
    De der Candy Prince må jeg lige gå og tænke på hvor de vil passe ind. Dum dum dum, måske bag drivhuset eller... ja det kan man få megen god tid til at gå med at tænke over...

    SvarSlet
  5. Jeg må lige notere mig navnet Candy Prince. Jeg er så træt af, at man ligger på knæ og får slidgigt i fingrene i efteråret for at lægge løg, der kun dukker op en eneste gang :-)

    SvarSlet
  6. Vakre tulipaner.., de mørke er også blant mine favoritter!

    Klem, Ida

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...