onsdag den 19. september 2012

Lilla september skønheder

En lille collage med mine lilla skønheder, der stadig blomstrer i min have. 


Rose Rhapsody in blue, Cuphea lanceolata 'Purple attraction', Tudselilje og Verbena speciosa 'Imagination'.

Den lille sommerblomst Cuphea lanceolata 'Purple attraction' kan jeg ikke stå for. Den er villig til at så sig selv, så jeg er heldig at have den i haven hvert år.

Sommerblomsten Verbena speciosa 'Imagination' er ny for mig, men det er absolut ikke sidste gang jeg har den i haven.

Tudseliljen Tricyrtis Hirta er efter min mening mere speciel end køn ;-)




Med dette billede af en smilende dahlia Eveline - ønsker jeg jer en god dag :-)

20 kommentarer:

  1. Ingen tvil om at georginen smiler til verden! Morsomt :)Cuphea lanceolata 'Purple attraction' var ny for meg så den er notert! God uke!

    SvarSlet
  2. Vilken vacker september blomning hos dig.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Maria

    SvarSlet
  3. Sødt af Eveline at hun smiler til os. Jeg kan godt forstå, at du ikke kan stå for Cuphea lanceolata 'Purple attraction, den er meget smuk.

    SvarSlet
  4. Jeg har sådd Cuphea for første gang i år og er blitt begeistret. Interessant å høre at den frørsår seg selv.

    SvarSlet
  5. Hvor er de smukke, dine lilla skønheder.
    Eveline er da heller ikke værst ;o)

    SvarSlet
  6. Og det er sandelig skønheder som hygger sig i sensommersolen... :o)

    SvarSlet
  7. Du har virkelig mye flott som blomstrer ennå. Din dahlia er så nydelig!

    SvarSlet
  8. Hej Gitte.Ja! det gælder om at nyde blomsterne får frosten sætter ind.Skøn dahlia den Everline.God dag Knus Jette

    SvarSlet
  9. Hej Gitte. Altså jeg er helt vild med din Cuphea lanceolata Purple attraction. Hvor er den smuk. Har aldrig set den før. Den må jeg holde øje med til sommer så jeg kan få fat i frø. Smukke billeder.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  10. Hos mig er det tudseliljen der vinder, den er bare fantastisk, men den smilende dahlia er nu også skøn!

    SvarSlet
  11. Hej Gitte :)
    Cuphea lanceolata havde jeg også sået i år, men den ville ikke rigtig som mig :/ Er helt enig med dig mht tudseliljen, men hvis den er vævet ind i andre planter er den ok, men favorit NEJ :D
    God weekend :)))

    SvarSlet
  12. Skøn collage! Tænk at din Rhasody blomstrer endnu - min er vist færdig for i år.
    Tudseliljen minder en hel del om de orkideer man kan købe med pletter. Jeg synes den ser spændende ud ;)
    Dejlig dag til dig også,
    Kh
    Rose

    SvarSlet
  13. Det ser dejligt ud hos dig - jeg kan godt forstå at du er vild med Cuphea lanceolata 'Purple attraction'. Den skal jeg lige ha' noteret på listen til næste års sommerblomster.
    Tak for din hilsen, den blev jeg glad for. kh Anne Mette

    SvarSlet
  14. Dejlige lækre farver. Jeg kan faktisk godt lide tudseliljen, den har noget over sig. Men den der Cuphea laceolata ser nu også godt ud, kan vi se lidt mere af den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina,

      Du kan se mere til cuphea i mine tidligere indlæg her:

      http://frafroetilblomst.blogspot.dk/2011/10/rvehale-makeover.html

      http://frafroetilblomst.blogspot.dk/2011/09/lilleput-sknhed.html

      Slet
  15. You have shared some beautiful flowers here, the dahlia is stunning.

    SvarSlet
  16. I also have that cuphea and till now I used to call it viscosissima. But it's exactly the same as yours, a wonderful plant I sow every Spring and put everywhere in the garden.
    I love your smile ;) (Evelyn is as beautiful as my Twilight)

    SvarSlet
  17. Beautiful flowers, wonderful colours. I am greeting

    SvarSlet
  18. Smuk collage af dine skønne blomster.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
  19. Tusinde tak for alle de dejlige kommentarer :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...