mandag den 11. februar 2013

De bedste nye hvide frøformerede i 2012

Hvert år afprøver jeg en række nye blomsterfrø, efter at være blevet fristet på diverse websider. Det er langt fra alle frø jeg sår, der lever op til mine forventninger.

Det hvide bed august 2012
I 2012 var de nye hvide frøformerede som overraskede mig mest, og som er blevet nogle af mine yndlinge; staudelupin Lupinus polyphyllus 'Noble maiden', dusksalvie Salvia viridis 'White Swan' og den lille krukkeblomst Bacopa cordata 'Snowtopia White'.

Hvid staudelupin Lupinus polyphyllus  'Noble maiden'
Dusksalvie Salvia viridis 'White Swan'

























De blomstrede alle non-stop fra juni til frosten kom - perfekt. Lupinen er en staude, så de kommer forhåbentligt igen i år og bliver endnu flottere. De to andre som er sommerblomster, har jeg taget frø fra, så dem skal jeg så igen i år.

Bacopa cordata 'Snowtopia White'


Tusinde tak for jeres kommentarer til tidligere indlæg. Ha' det godt derude :-)

21 kommentarer:

  1. Herlige hvite blomster :) Jeg syntes også at lupinen var lekker :) Ha en flott ny uke!

    SvarSlet
  2. Så fin vit plantering!! Antecknar:)). Tack för inspirationen. Jag har ännu ingen vit rabatt hos mig.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlet
  3. Dejlige-dejlige billeder. Jeg får helt lyst til at få nogle flere hvide blomster i haven :-)

    SvarSlet
  4. Hej Gitte,
    Hvor er det skønne hvide blomster du har. Jeg vidste ikke at man kunne få hvide dusksalvie. Hvor har du købt dem?

    SvarSlet
  5. Kære Gitte,
    Den hvide dusksalvie er da helt forrygende! Den må man da eje ...
    Dbh Mathias

    SvarSlet
  6. Jeg er blevet korsangere.... Hvid dusksalvie.... Hvor finder du den?

    SvarSlet
  7. Skønne hvide blomster, den hvide lupin fik jeg sidste år fra Jette, Mit lille gods. Håber at se den i år.

    SvarSlet
  8. Det ser så skønt og sommerligt ud :O)

    SvarSlet
  9. Rigtig god kombi... De klæder hinanden godt :)

    SvarSlet
  10. Det är sååå vackert med vita blommor.
    Du har valt fina växter.
    Inspirerande bilder!

    Önskar dig en trevlig dag!

    SvarSlet
  11. Hej Gitte.. Dejligt at høre om de gode erfaringer. Det hjælper lidt når man skal beslutte sig for hvilke frø, som man skal prøve kræfter med.

    Kh.

    SvarSlet
  12. Hvor er de flotte. Jeg såede også flere forskellige hvide sommerblomster sidste år, og de var virkelig til stor glæde og mange buketter.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  13. Skønne billeder..jeg er også helt med sammen med de andre..Hvid dusksalvie, den er da helt sikker et must.

    K.H. Linda

    SvarSlet
  14. Den hvide dusksalvie må jeg prøve - jeg har kun sået de lyserøde og lilla.

    SvarSlet
  15. Hej Gitte.Sikke nogle skønne hvide blomster du viser.Kan også kun tilslutte mig koret med hensyn til dusksalvien.Jeg har sået hvide lupiner....dem er jeg meget spændt på.
    Har du set alle mine hvide blomster i mit sidste indlæg?
    God dag Jette

    SvarSlet
  16. Smuksakker allesammen!

    Jeg fik frø fra Signe af Noble Maiden og er bare så spændt på at se småplanterne i mit hvide bed i år.

    De skal da helt klart have følgeskab af hvid dusksalvie - ikke et øje er tørt:) Hvis den hvide dusk salvie har samme egenskaber som den blå og rosa, så kan man sagtens "risikere" at den selvsår sig, og den skal da være noget så velkommen :)

    Ulla

    SvarSlet
  17. Tusinde tak for alle jeres kommentarer.

    Jeg skal da lige love for, at den hvide dusksalvie har mange fans :-)

    Jeg har købt frøene til den hvide dusksalvie hos Impecta.se. På svensk hedder den BROKSALVIA 'White Swan'

    SvarSlet
  18. bonjour , très belle photos
    lupin cosmos bacopa , j'adore
    j'ai moi aussi essayé les bacopa l'année dernière , et je vais en replanter cet année , car tu as raison , c'est une multitude de fleurs jusqu'au gelée , c'est magnifique , et j'adore le blanc
    passe une belle journee
    Joëlle

    SvarSlet
  19. Hello Gitte! This combination(overall) in white is magnificent! I am delighted to sow(scatter) the seeds of lupins which you sent me! A beautiful day for you!

    SvarSlet
  20. .....drømme smukt Gitte. Hvid er virkelig en gave til haven.......fantastisk smukke billeder.

    Tusind tak for linket i dit tidligere indlæg - som jeg desværre først så nu - jeg har ikke haft tid til at surfe så meget rundt her på det sidste. Ind imellem tager hverdagen pusten fra én ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  21. Hvor er den hvide dusk-savie fin. Jeg havde den blå udgave 'blue monday' i haven sidste år - den er også skøn.....
    Bedste have-hilsner fra Mettes Have

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...