lørdag den 22. november 2014

Kommunal plante inspiration

Jeg mindes ikke, jeg før har følt mig inspireret af kommunal krukke beplantning, men denne kombination med den høje kæmpe jernurt Verbena bonariensis og den høje græs er jeg vild med.

Jeg har prøvet at finde navnet på græssen og fundet frem til at det måske kunne være en Pennisetum macrourum. Pennisetum macrourum er en staude, jeg havde håbet på at græssen var en sommerblomst. Er der nogen der har et bud på navnet på græssen? Billederne er taget i slutningen af september.


I krukkerne er der også plantet den limegrønne vingetobak Nicotiana alata 'Lime Green' og lilla edderkoppeblomst Cleome .




God weekend :-)

7 kommentarer:

  1. Enig, der har din kommune haft en heldig hånd.
    NB jeg har nogen gange svært ved at dechiffrere dine talkoder.

    SvarSlet
  2. Very nice combination of grass with flowers. I love the grass! They are very delicate and lightly dance on the wind. Magic!
    For me, this grass freezes in winter, even when it wraps the blanket :)
    See you....

    SvarSlet
  3. Jeg har bemærket at mange kommuner efterhånden har oppet sig hvad angår beplantningen og fører an i fine og moderne sammensætninger - dejligt.

    SvarSlet
  4. Skønt ser det ihvertfald ud, dejlig farvecombi krydret med lidt vildskab. :o)

    SvarSlet
  5. For en myk og vakker kombinasjon med innslag av det ville.

    SvarSlet
  6. danke für die inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie

    SvarSlet
  7. Det er en god kombination af græs, lime og lilla. Værd at huske!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...