lørdag den 13. december 2014

Julepynt i haven


I år har jeg kreeret udendørs julepynt af mos og tranebær til at forskønne de vinterkedelige træer, vi kan se fra stuen.


Jeg har lavet moskuglerne ved at forme en lille bold af avispapir, som jeg har beklædt med mos og viklet tynd ståltråd omkring. Tranebær 'kuglerne' har jeg lavet ved at trække tranebær på en tyk ståltråd og danne en ring, herefter har jeg sat to ringe sammen.


I højre side af nedenstående billede kan I se en af mejsekuglerne, som jeg har pimpet. Jeg har viklet tynd ståltråd omkring kuglen og givet den en 'hale' af tranebær på ståltråd. Jeg blev rigtig glad, da jeg opdagede, at man nu kan købe mejsekugler uden det grimme grønne net.


Tranebærhjerterne er lettere at lave end kuglerne.

Skønt at vi fik den blå himmel at se i dag.


Til sidst et aftenbillede.

16 kommentarer:

  1. Jeg liker særlig dekorasjonene med de røde bærene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tranebær dekorationerne giver mest liv i træerne :-)

      Slet
  2. Det ser godt ud, meget kreativt og anderledes end de sædvanlige julerier på bloggene.
    God jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Lisbeth og tak i lige måde :-) Det er det eneste julepynt jeg har i haven.

      Slet
  3. Smukt og enkelt! - I like :-)

    SvarSlet
  4. Hej Gitte.Dejligt pynt du har lavet til din have.............det ser bare godt ud.
    Kan godt lide dine kugler af tranebær.
    God advent Knus Jette

    SvarSlet
  5. Et smukt syn, en fryd for øjet og til stor glæde for fuglene.

    SvarSlet
  6. Hei! Det er vakkert. Det er nesten som man kan se den lave desembersola speile seg i tranebærene.
    Da jeg åpnet brevet fra deg, ble jeg så overrasket og glad. Må bare vente med å pakke ut frøene, spenningen skal vare en stund til. Frø er neste sommer.
    God kveld! Anne

    SvarSlet
  7. Hvor er det sødt. Og hyggeligt at kikke ud på er det også:-)

    SvarSlet
  8. Så fin utendørspynt du har laget! Mosekulene var så flotte :)

    SvarSlet
  9. Hvor er et smuk udepynt, tranebærpynten er bare så fin.... og moskuglerne.... og den pimpede fedtkugle..... så hyggeligt

    SvarSlet
  10. Lots of creativity in your garden - and in your mind. Nice. JC

    SvarSlet
  11. This is just so awesome! I love your idea.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...