fredag den 25. november 2016

Californien blomstrer



Lidt grønne indtryk fra vores sommerferie i Californien.

En ide jeg godt kunne bruge i min egen have, er denne udendørs hylde med terracotta krukker med opstammede husløg.

Opstammet Husløg Aeonium Arboreum

En række mere med terracotta krukker med efeu. Denne enkle model uden røvballegardiner synes jeg passer bedst til min have.

Tallerkensmækker Tropaeolum majus voksede vild mange steder I Californien. Her vokser tallerkensmækker i en skov og kravler op af et væltet træ.


I skoven så vi også denne smukke lyserøde passionsblomst.

Curuba Passionsblomst Passiflora mollissima

Alt er bare større 'Over There'

Passionstræer var almindelige udendørs krukkeplanter.


Et af de steder vi overnattede så vi dette smukke træ med fligede blade. Der var en skøn krydret duft omkring træet.


Duften stamemde fra træets modne røde bær, der var faldet ned på parkeringspladsen og blevet knust. Det viste sig at træet er et Peruansk pebertræ og frugterne er rosenpeber.

Peruansk pebertræ Schinus molle
Skærmliljer Agapanthus så vi over alt.

Til sidst et billede af en smuk dør, som var indgangen til en have. Den have ville jeg godt have set :-)


God weekend :-)

4 kommentarer:

  1. Tak og god weekend til dig også.
    Dine billeder fra Californien er meget inspirerende, det er lige før jeg kan dufte pebertræet og hvor er det smukt!
    Potter på en hylde er sødt selvom jeg også bedre kan lide hylden nedenunder:-)

    SvarSlet
  2. Mange tak Lisbeth :-)
    Ja pebertræet er meget smukt med de hængende fligede blade.

    SvarSlet
  3. Hei!
    Spennende å se. Vakre bilder du har tatt. Hemmelighetsfulle hager er lokkende.
    Ble fortalt at blomkarse/tallerkensmækkere er ugress i Australia og blir utrolig lange.

    God kveld! Anne

    SvarSlet
  4. Så spændende at se, og smukke billeder!
    Ha en god søndag:-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...