onsdag den 2. august 2017

Solhat og vild gulerod

Endnu engang har naturen vundet 1 - 0 over mig, ved at placere to eksemplarer af den lyserøde vild gulerod Daucus Carota 'Dara' i mit lyserøde bed :-)


Jeg synes den lyserøde vild gulerod er perfekt i selskab med den lette solhat Echinacea Pallida.


Jeg har sået Pallida i 2013, så det er fjerde år de blomstrer i min have. Der kommer desværre kun et par blomster på hver plante, mon det er fordi de ikke trives i min lerjord?  


På billedet herunder kan man se nogle af de andre planter i bedet. Den toårige røde kvan Angelica gigas, lægekvæsurt  Sanguisorba officinalis,  pileurt Persicaria orientalis og kertepileurt Persicaria amplexicaulis 'Rosea'


Smukke Pallida.



5 kommentarer:

  1. Hej Gitte!
    En somrig fin rabatt, har sått morotsblomma i år, och det blir fler gånger, så vacker. Mina solhattar är inte så kraftiga de heller, tror det är torkan här som gör att de inte riktigt trivs. Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  2. Det er blevet en vellykket, lidt sart udseende komposition, du og naturen har skabt.

    SvarSlet
  3. Jeg bare elsker solhatte - men det er vist ikke stauder som varer evigt, så jeg skynder mig at nyde at mine 3 årige planter er store og kraftige og rigt blomstrende i år

    SvarSlet
  4. Lækre fotos som altid, Gitte. Men jeg synes altså, at disse solhatte ligner nogle, der har tabt håret.

    SvarSlet
  5. Hej Gitte.
    Skøøøn grøftekantsstemning og dejlig lethed du her viser.
    Dejligt dine solhatte kommer igen. De er ikke så vilde med at være hos mig. Jeg planter jo nok for tæt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...