fredag den 15. juni 2018

Salvia nemorosa

Hver uge er der nye plantekombinationer i haven der 'shiner'.

I denne uge er det kombinationen salvia nemorosa 'Ostfriesland', statude hjertegræs Briza media, sølvbynke Artemisia ludoviciana og storkenæb Geranium Pratense, der løber med prisen.







Alle ovenstående stauder har klaret tørken i haven uden problemer (20 mm siden første maj!!!). Jeg kan ikke lade være med at grine lidt, når jeg ser på mine opiumsvalmuer der blomstrer lige nu,  og som kun er blevet mellem 10 og 30 cm høje.

Årets frøformerede sommerblomster og stauder har stået længe og ventet på regn, så jeg kan få plante dem ud i bedene - de kommer nok til at stå og vente lidt endnu.



10 kommentarer:

  1. Good morning Gitte,
    That's a long time ago!! Every gardener is fighting against the drought. Your salvia's are beautiful.
    I wish they wanted to grow in my garden. But they don't like the claysoil.
    Have a wonderful weekend ahead.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. What a shame salvia won't grow in your garden Marijke.
      I had a wonderful weekend. I went to Amsterdam to the Open Garden Days arrangement and visited 28 wonderful gardens :-)
      Have a nice evening

      Slet
  2. Hvor er det smukke billeder du har taget. Det er en skøn årstid.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    20 mm er meget, vi har fået 5 mm, mine valmuer er heller ikke høje i år, så de er ikke så flotte mellem roserne, som de plejer at være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Alt er relativt :). Mine roser har aldrig været så flotte som i år, men det skyldes nok ikke mangel på vand.

      Slet
  4. Jeg håber at du fik regn til udplantning i aftes og i nat? Dine sommerblomster er flotte og store og ser ud til at være klar til at tage over for alle de stauder som har været så tidlige på den i år. Jeg synes at Salvia Nemorosa er så skøn:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. J, vi fik vist lidt regn i weekenden (jeg var ikke hjemme), men ikke nok til at det kunne ses i bedene mandag morgen.

      Slet
  5. The quality of these photos are amazing! I love the different angles that you took these photos from! Amazing, thanks for the share. Keep up the posts, loved this.
    World of Animals

    SvarSlet
  6. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...