fredag den 17. februar 2012

Hosta kimplanter, ny fane og solhatte med snehatte

Hvilket fantastisk vejr vi har haft i dag og så endda på en fridag :-)

Mine søde små hostaer har stået og slikket solskin i vindueskarmen hele dagen. De blev sået d. 8. januar og er nu allerede blevet så fine.





Jeg har lavet en ny fane 'Frø sået i 2012'. Her vil jeg skrive om de frø jeg sår. Kig forbi og se hvad jeg fik sået i sidste weekend.

Nu hvor jeg tror på, at foråret er lige om hjørnet, må jeg heller skynde mig at vise nogle vinter billeder.

For to uger siden vågnede vi op til den smukkeste snedyne i haven - helt eventyrligt.


Jeg kunne slet ikke stå for solhatte frøstandene iført snehatte  :-)



Fuglene er desværre ikke lige så begejstret for dette smukke foderhus som jeg er....





 

21 kommentarer:

  1. Nurh dine hostalinger er søde :o) Har du en plan med dem, eller var det bare for at prøve ?
    Jeg er vild med nyfalden sne som på dine billeder, men nu har vi vist fået nok... nu vil vi ha grønt :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  2. Hostaer kan man da ikke få for mange af Bettina ;-)

    Jeg har før sået hosta. Udover at have en masse stående i krukker, så vækker de altid glæde som værtinde gaver.

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare utroligt fine de små fine planter.... Dét kunne være spændende at prøve.
    og sikke flotte sne billeder... I var da heldige med mængden hva`?
    Rigtig god weekend.
    Hilsen Susan

    SvarSlet
  4. De ser sunde og trivelige ud dine små Hostalinger....og god idé også at bruge sådan en Hostaplante til værtindegave (ja, selvfølgelig synes vi havetosser det!).

    Smukke smukke sne billeder - så dunlet og jomfrueligt det ligger i din have.

    God weekend

    SvarSlet
  5. Hej
    Hvor er de søde, de små hostaer. Det kunne da godt være, at man skulle prøve at så hostaer, men der ser da ud til at være rigtig, rigtig mange ... ? Hvor store bliver dem du har sået?
    VH Nina

    SvarSlet
  6. De er fantastisk søde de små hostalinger - selv når de er bitte babyer er det muligt at se, at det er hosta'er. Rigtig god idé med at bruge dem som værtindegaver - det vil jeg huske.
    Det var ganske smukt med al den puddersne, men hvor jeg nød min tur i haven idag uden sne men med sort jord og små grønne spirer i alle bedene :-)

    SvarSlet
  7. Det var noen flotte og sunne spirer! Nydeligevinterbilder fra din hage:) Ønsker deg en god helg. Klem Ellen.

    SvarSlet
  8. skønne små hostaer:) og meget flotte billeder du har taget:) God weekend Anne Gine

    SvarSlet
  9. Hold da op en masse sne - det ser da helt fortryllende ud :-)
    Så meget har der ikke været her hos mig i denne vinter.
    Hvor er de søde de små hostalinger. Jeg har fået en lille pose frø af Susanne (Heaven), som jeg har sået for nylig. De er ikke spiret endnu, men jeg håber snart, jeg har en flok søde smålinger som dine :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  10. Sikke meget held, du har med at så. Jeg er meget glad for den fane, du har oprettet, for jeg synes, jeg har så meget at lære om såning, hvad man sår hvornår og så videre, så dér vil jeg i hvert fald kigge ofte.
    Jeg synes også det ser ud til, at I har haft meget sne, sådan har det slet ikke været her.

    SvarSlet
  11. Jeg fik også hostafrø fra Susanne Heaven, de er ved at spire, dog ikke dem alle, men mon ikke sådan 10-12 stykker er helt pænt. Resten af det såede har jeg ikke haft held med endnu.
    Smukke snebilleder lad os håbe, det bliver det sidste sne i år.

    SvarSlet
  12. Tusinde tak for jeres dejlige kommentarer :-)

    Susan - Tusinde tak, jeg sender frø til dig :-)

    Helle - Ja, og ikke havetosser bliver også glade, for at få en hosta.
    Ungerne fik ikke lov, til at gå ud i haven, før efter jeg havde været ude med kameraet :-)

    Nina - Den bliver 'normal' hosta størrelse. Det er ikke en type der får de meget store blade. Du kan evt. se moderplanten i min indlæg 'Hosta fra frø'.
    Jeg har stadig frø, hvis du er interesseret.

    Susanne - Nyt flot profil billede :-) Jeg håber også på et par dages tøvejr mere, så den sidste sne forsvinder.

    Ellen - Tusinde tak for din kommentar :-)

    Anne Gine - Tusinde tak for din kommentar :-)

    Signe - Det var vildt, at vi fik så meget sne på en nat, og det var ikke noget meterologerne havde forudset.
    Dine små hostaer titter helt sikkert også snart frem.

    Birgitte - Tusinde tak, godt at høre, at du kan bruge det. Vi fik omkring 10 cm sne på en enkelt nat.

    Lisbeth - Tusinde tak. De andre frø skal nok også spirer :-)

    SvarSlet
  13. Så märkligt! Jag var med i din faste läsare-lista men du fanns inte med i min läslista? Jag har haft problem med att lägga in de bloggar jag följer, och var tvungen att dela upp bloggarna i tre olika blogrolls och där måste blivit något fel? Bra att du uppmärksammade det hela för jag vill ju så gärna följa din blogg.

    Kram

    SvarSlet
  14. Even in winter your garden looks beautiful.
    Have a nice weekend
    Marijke

    SvarSlet
  15. Hej - faldt over din blog her - spændende med hosta fra frø - det havde jeg ikke lige overvejet man kunne - har du flere? Jeg vil nemlig gerne supplere mine krukkeplanter med noget der er liv i også mens alt det andet endnu ikke blomstrer - men der er jo simpelthen SÅ mange slags at det er nærmest umuligt at vælge...

    SvarSlet
  16. Hvor er de bare søde de små planter. Nu håber jeg snart mine gider komme frem.

    SvarSlet
  17. Smukke billeder! Mærkeligt at de er taget i det samme land som det jeg bor i! Vi fik en smule sne for længe siden og det frøs sammen til totter af is.... Men nu håber jeg det er foråret der banker på!
    God søndag.

    SvarSlet
  18. Hej igen
    Nu har jeg set dit indlæg, hvor Hostaerne er vokset til, og jeg vil da meget gerne have lidt frø fra dig.
    Jeg sender dig en mail.
    VH Nina

    SvarSlet
  19. super smukke vinterbilleder !

    SvarSlet
  20. Kære Gitte. jeg var jo så heldig at få nogen hosta frø fra dig. de spirede meget fint. De er nu priklet og står i drivhuset i flamingo kasse med fiberdug over sig om natten. Jeg synes bare ikke de vokser ?
    Dem du har vist billeder af i potter - med blomst i og det hele - er de lavet på én sæson ? Glæder mig til at høre nærmere fra eksperten... Kh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Rikke - De hosta med blomster, jeg viser i indlæget 'Hosta fra frø' er 1 1/2 år gamle, jeg såede dem i januar 2010. De blomstrer ikke første år.
      Der skal nok komme gang i dine, når det bliver lidt varmere

      Slet
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...