torsdag den 20. december 2012

Stuegran



Sidste år i december købte jeg en lille stuegran Araucaria heterophylla. Den er vokset en del, selvom den ikke har fået gødning. Jeg kan konkludere, at det ikke er en sart plante, når den har overlevet et helt år i min stue ;-)  Jeg har kun en håndfuld stueplanter, da jeg ikke er så god til at huske at vande dem.

























I år har jeg julepyntet min stuegran med bittesmå juletræskugler, som jeg synes klæder den godt.

























Læs mere om stuegran her.
























Dette bliver mit sidste indlæg inden jul, så jeg vil ønske jer alle en rigtig glædelig jul :-)

17 kommentarer:

  1. Så flott den er! Den kledde godt dine små julekuler :-)
    Ha en god jul!

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.Sikke en fin stuegran,med søde små kugler.Jeg vil da også ønske dig en rigtig god jul.Og jeg har været glad for at hilse på dig nogle gange derude i blogland.Mange juleknus Jette

    SvarSlet
  3. Det er en dejlig stueplante og især her mod jul kommer den rigtig til sin ret og er meget finere end almindelige graner, synes jeg:-)

    SvarSlet
  4. Den er sød med julepynt på! Og glædelig jul til dig også :-)

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Den holder jeg også af og køber ind imellem, gerne som ganske lille plante. Med tiden bliver den temmelig omfangsrig.

    SvarSlet
  7. Hvor er den fin og harmonisk i opbygningen og fint pyntet.
    Også glædelig jul til dig.

    SvarSlet
  8. Meget fint lille stuetræ - helt graciøst ! God jul til dig også.

    Ulla

    SvarSlet
  9. Smukt juletræ - lækre billeder af det :D
    TAK - Ønsker også dig en glædelig jul!

    SvarSlet
  10. En fin fin plante, især lige nu :-)

    SvarSlet
  11. super fin, jeg har også købt en, er det kun en stueplante? kan de ikke tåle at komme ud? God Jul Anne Gine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Gine - Stuegran er kun en stueplante, da den ikke kan tåle frost.

      Slet
  12. Sødeste Gitte - det er vist en plante efter mit hjerte - jeg er nemlig heller ikke god til at holde liv i stue planter. Smukt ser det ud med pynt og skøn grøn farve.

    Jeg vil ønske dig og dine en helt fantastisk dejlig jul

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  13. Jeg vil bare ønske en glædelig jul til dig og din familie !!

    SvarSlet
  14. Tak i lige måde.
    Ja det ser virkelig fint ud med de små kugler på din gran - jeg købte en tilsvarende gran -dog nr. mindre- sidste år til jul, og min lever også stadig, og er også vokset fint, hvilket jeg glæder mig over, for det troede jeg heller ikke muligt !
    Jeg glæder mig til at følge dig her på bloggen også i 2013.
    Julehilsen
    Anita

    SvarSlet
  15. Tusinde tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...