lørdag den 8. marts 2014

Krokus

Krokus blomstringen er på det højeste lige nu i det skønne forårsvejr.



I juni 2012 oplevede jeg for første gang krokosfrøstande og krokusfrø i min have. Krokusfrøene bliver dannet under jorden, og de blege frøstande kommer op over jorden, når frøene er modne.

Billede af krokusfrøstande og krokusfrø

Jeg lod frøene ligge omkring den hvide krokus moderplante. I dag har jeg taget dette billede, og jeg er sikker på at de små spirer til venstre i billedet er små krokus frøplanter. Måske er nogle af de andre lidt større også frøplanter.


Fortsat god forårs weekend :-)

18 kommentarer:

  1. Hvor tager du altså nogle gode billeder!!

    SvarSlet
  2. Smukke billeder - jeg har også set mange krokusspirer rundt om, også vintergækker og erantis har jeg set i forstadiet til blomster :) her i disse dage, men vi skal helt ned i øjenhøjde.

    SvarSlet
  3. Hej. Det var interessant. Jeg synes også billederne er gode.

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukt at se, og dejligt lys.
    Jeg syntes det er rigtigt sjovt med de krokus frø :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  5. Hej Gitte
    Fine foto af lilla krokus- dejligt lys og farver. Dejligt med selvsåede krokus.
    Mine sår sig selv, hvis de bliver slået med græsslåmaskinen.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  6. Herlige bilder! Jeg har ikke sett krokusfrø, men jeg ser at de sår seg rundt i hagen :-)) Her har vi også mange krokus på gang men vi mangler det siste lille, solen som får dem til å åpne seg. Kanskje i morgen?

    SvarSlet
  7. Vidunderlige krokus billeder du viser, håber babyerne kommer til at blomstre :-)

    SvarSlet
  8. Krokuserne står rigtig flot i disse dage. Frøstande har jeg aldrig set. Hvornår dukker de op?
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Frøstandene dukker op i maj/juni.

      Slet
  9. A delight for the eyes to see your beautiful crocus. Thank you for sharing them, I look forward to when ours is blooming.

    SvarSlet
  10. Hej Gitte

    Spændende at se - jeg tror også krokus har frøformeret sig hos mig men jeg har ikke sådan "dokumenteret" det - Alletider!

    Ha en dejlig søndag!

    SvarSlet
  11. Hej Gitte
    Smukke krokusbilleder, frøstande har jeg ikke set før... spændende ;)

    SvarSlet
  12. Så flotte krokusbilder du har tatt!

    SvarSlet
  13. Hej Gitte.Skønne billeder du viser.Krokus er bare så smukke.Jeg har heller aldrig set frøstande fra krokus.Godaften Jette

    SvarSlet
  14. Nydelige krokuser. De lilla er virkelig kraftfulle og energiske i fargen. Sprer masse glede. Så artig med frøstande fra krokus. Har aldri sett det før.

    SvarSlet
  15. Tusinde tak for alle jeres kommentarer:-)

    SvarSlet
  16. Vi har en del krokus uden at jeg dog har set frøstande. Men det kan jo være fordi jeg ikke har set ordentlig efter.

    Hvordan går det med de kære små. Har de udviklet sig yderligere?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...