torsdag den 24. april 2014

Akeleje 'Chocolate Soldier'

Nu blomstrer den yndige lille brune akeleje Aquilegia viridiflora 'Chocolate Soldier', som jeg sidste år såede indendørs i februar. Frøene fik jeg af søde Dorthe med bloggen Frøken Solhat, som flere gange har skrevet om den lille brune skønhed.


I går lagde jeg billede af 'Chocolate Soldier' på Fra frø til blomst's Facebook side. Ud fra de kommentarer jeg har fået, kan jeg se, at mine 'Chocolate Soldier' blomstrer meget tidligt. Det er både de planter der er plantet i bede, krukker og overskuds byttetplanter i små plastpotter der blomstrer nu. Det er ikke fordi de står beskyttet, så måske skyldes det den tidlige såning?

Akeleje 'Chocolate Soldier' i selskab med tulipanen Candy Prince
 
Da blomsterne kun er ca. 30 cm høje, er det næsten umuligt at fotografere indersiden, men på denne måde lykkedes det :-)
 

12 kommentarer:

  1. Utrolig lekker! Nydelig farge på den :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare sød. Jeg såede også Chokoladesoldaten for første gang sidste år, men mine er ikke så flotte udsprungne som din endnu. Men hvor jeg glæder mig:-)

    SvarSlet
  3. Det første billede er meget smukt, Gitte! Fint lys og kontrast.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  4. Den er nuttet. Min blomstrer også, opdagede jeg til min overraskelse i går.

    SvarSlet
  5. Brown flowers are not so common in nature. I am always learning of new plants in such blogs as yours. I'm now wanting to eat some chocolate.

    SvarSlet
  6. Det er en fin og yndig akeleje

    SvarSlet
  7. Mine er også sprunget ud, nu for andet år. Sidste år valgte jeg dog at flytte dem så de stod lidt samlet og kom op i højbedet. Netop fordi de er lidt undselige og kigger nedad, er de lidt svære at se rigtigt. Men yndige er de, og de skal bare nydes - hver en mundfuld! ;o)

    SvarSlet
  8. Det er godt nok en fin akeleje og jeg synes også det er tidligt, de blomstrer. Jeg såede nogle sidste år ligeså tidligt. Nogle er i blomst, mens andre endnu ikke er, så jeg ved ikke om det har noget med såtidspunktet at gøre eller om det er individuelt for hver plante!

    SvarSlet
  9. Thans forum visiting my blog....but..I'm jalours ...what a beauty, your aquilegia...i have never seen iT before..

    SvarSlet
  10. Hello Gitte, what a wonderful photo's you made of this beautiful aquilechia.
    Have a wonderful weekend.

    SvarSlet
  11. C' est une très belle ancolie et un très belle photo !

    SvarSlet
  12. Hej Gitte.
    Jeg har sået Chokolate Soldier,de har ikke spiret endnu,har prøvet både at sætte dem i køleskabe og i drivhus.
    Det er ca 7- 8 uger siden jeg startede.
    Kan man evt købe den som plante og hvor henne.

    Venlig hilsen Sonja christensen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...