tirsdag den 24. juni 2014

Pæonvalmue 'Black Peony'

Sidste år var jeg heldig at bytte mig til frø fra den mørke pæonvalmue Papaver Paeoniflorum 'Black Peony'. Jeg er begejstret for dem og kan næsten ikke finde ord for, hvor skønne de er.




I søndags hvor billederne er taget, fik vi et par mm regn. Ikke meget men bedre end ingenting.

 
 

De rosa purpurtorskemund Linaria purpurea er smukke sammen med de mørke valmuer. På billedet kan I også se de dekorative allium frøstande og rød havemælde Atriplex hortensis purpurea.

 


I får lige et regndråbe billede mere....



Nogle gange laver mit kamera et fejlskud, hvor billedet er overbelyst. Det kommer der af og til nogle sjove billeder ud af.


 

16 kommentarer:

  1. Underbara vallmon! Färgen är så läcker.

    SvarSlet
  2. Vackra bilder! Jag sådde den för flera år sedan, borde göra det igen, älskar färgen.
    Snygg ihop med linaria.
    kram Maria

    SvarSlet
  3. hvor er de dog skønne, sådan nogle vil jeg da også gerne have :) og de er da SÅ smukke sammen med allium.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  4. Ej...det ser fint ud! Hverken valmuer eller havemælde har jeg specielt held med, men det må da være et forsøg værd igen med det resultat.
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  5. Hvor er de smukke :-) valmuer er blandt mine farvoritter. Black Peony har jeg desværre ikke kan se det er en fejl.
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. De er som silkepapir af fineste slags. Nu har du vist flere valmuer, som jeg bliver umådeligt fristet af. Hvor kan man købe frø?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina. Jeg ved ikke hvor man kan købe frø, men vi kan jo bytte frø :-)

      Slet
    2. Jeg finder gerne nogle frø at bytte med...! Skriver når de er høstet :-)

      Slet
  7. Det er bare så flot med den mørke lilla farve

    SvarSlet
  8. Hej Gitte
    Black Peony er meget vidunderlig- sikke en farve. sikke blade!
    Meget flot fotograferet Gitte.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  9. hvor er den fin.
    den kunne jeg bestemt også godt bruge i haven.

    tak for de smukke billeder.

    SvarSlet
  10. This association is magnificent, Gitte! Do you know the Latin name of the plant about the purple foliage planted in this massif? Thank you ! Happy holliday !

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Marie. The plant with the purple foliage in the massif with allium seed heads is Atriplex hortensis purpurea.

      Slet
  11. Hej Gitte.

    Nogle rigtige flotte valmuer du har, jeg er ved at samle forskellige frø fra valmuer til min have, så dine kunne jeg godt tænke mig nogle af.
    Den eneste jeg har lige nu er en stor rød med en sort plet i bunden. Dem har jeg høstede en masse frø af nu her sidst i juli.
    Hvis det var, kunne vi lave en byttehandel ?

    Venlig hilsen
    Jette Nielsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette Nielsen
      Send en mail til mig på frafroetilblomst@gmail.com

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...