søndag den 6. juli 2014

Lathyrus og andre billeder fra haven

I år har jeg sået fire forskellige slags lathyrus. Her er det lathyrus odoratus 'Anniversary'.




Dagens buket


Lathyrus odoratus 'Wiltshire Ripple'. De hvide og blå er endnu ikke kommet rigtigt kommet i gang, så den viser jeg senere.


 Frøstande bedet, som jeg holder meget af.


Uglen har fået unger i år ;-)


 Palmekålene står stadig beskyttet i drivhuset, så de ikke bliver spise af sommerfuglelarver som sidste år.




Jeg glæder mig over, at det ser ud som om vi endelig får vand til den tørkeramte have. Og så ser jeg frem til fredag eftermiddag, hvor min sommerferie starter.

God søndag :-)

6 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Gitte. Og lathyrus er da bare noget af det mest sommerlige der findes!
    Har du mon lige siddet og læst eller talt engelsk? Du er kommet til at skrive "and" i stedet for "og" i din overskrift ;-)
    Fortsat god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana :-) Ja, lathyrus er noget af det mest sommerlige der findes og uundværlige i haven.
      Ups - jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på, 'and' er nu rettet til 'og', tak :-)

      Slet
  2. Det er en meget smuk latyrus! Farvespillet er så sart og fint!

    SvarSlet
  3. Vakre og inspirerende bilder. Frøstender er fascinerende. I år har jeg mange forskjellige lathyrus i krukker som jeg har sådd. Det er nok en stund til de blomstrer. Jeg gleder meg veldig. God søndagskveld! Anne

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder :-) Lathyrus er så skønne og dufter så dejligt. Jeg nåede desværre ikke at få lavet plads til de lathyrusfrø jeg havde købt, før det blev for sent at så dem, men til næste år, har vi forhåbentlig også lathyrus i vores have.

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder, flotte bede, ja til at lathyrus er indbegrebet af sommer, de er bare fine! Mine er kommet op, men ikke så langt fremme endnu, men mon ikke jeg når at se dem i blomst, håber i alle tilfælde. Ha en dejlig dag

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...