onsdag den 9. juli 2014

Purpur solhat Pallida

Forrige år var jeg heldig at få en pose purpursolhat pallida frø af Frøken Solhat.

Frøene blev sået i februar 2013, og nu er de første blomster sprunget ud.

Echinacea pallida (Pale Purple Coneflower)


Jeg synes, de er meget elegante med deres lette udtryk.


Pallida fås også i hvid og den hedder 'Hula danser' - ikke svært af forstå.


Sidste år såede jeg også solhat Green Jewel. De blomstrede allerede første år og er nu ved at springe ud igen. Blomstringen bliver dog meget sparsom i år. De tre planter der står i en krukke, blev ramt af en gummistøvle i størrelse 46, under min datters træning i gummistøvlekast, hvilket desværre knækkede de fleste blomster stængler :(.


Vi har desværre kun fået få milimeter regn de sidste par uger, så nu vil jeg gå ud og vande krukker :-)

7 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne begge to og fantastisk at du har blomst allerede i de hjemmesåede. Jeg har begge udplantet i samme bed, men de bliver tilsyneladende spist af snegle for de er næsten gået til. Det kan være at jeg skal prøve at så nogle nye...
    Det kan være svært for blomster at klare sig over for en flyvende gummistøvle:-)

    SvarSlet
  2. Hei! Pallida sådde jeg i fjor og nå er det ikke lenge til den blomstrer. Når jeg ser dine, blir jeg veldig fornøyd. 'Green Jewel' må bli neste års prosjekt. God sommerkveld! Anne

    SvarSlet
  3. Den er smuk, jeg har huladanseren :) Vand må der til hele tiden og igen, når vi ikke får noget fra oven.

    SvarSlet
  4. Hej. Den er meget smuk. Jeg har sået Green Jewel i år, men de er ikke ret store. Så der kommer nok ikke blomster i mine i år. Ærgerligt med gummistøvlen, selvom jeg ikke kunne lade være med at trække lidt på smilebåndet!

    SvarSlet
  5. Hej Gitte
    De er da helt fantastiske! Elsker frøstanden og de hængende kronblade, og den sidste har en meget speciel farve.Mangler også regn her...
    Super fine fotografier!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  6. Jeg troede at der gik flere år før hjemmesåede solhatte begyndte at blomstre..... man får helt lyst til at deltage i den sport :-)

    SvarSlet
  7. Jeg er også vild med palidas spikle og yndefulde udseende. Jeg har en fætter til dine (har også fået fra Dorthe Solhat), som jeg passer godt på :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...