mandag den 14. juli 2014

Stemningsbilleder fra juli haven

Den smukke skærmblomst vilde gulerod Daucus carota 'Dara' er blevet et must i mine bede. Tak for frøene Isabelle (A Little Bit of Paradise).

 
De flotte hvide spydverbena Verbena Hastata har jeg sået i år. Tak for frøene Virginie (Le jardin Sainte Anne).  
 
Hvid spydverbena Verbena Hastata
Allium frøene er nu modne.

Allium frøstand
Regnen havde slået lodden løvefod Alchemilla mollis blomsterne ned, så de blev klippet af og står nu og pynter i en zinkkande.
 
 
Den lyse lilla staude skabiose såede jeg sidste år og den blomstrer for første gang i år.  Tak for frøene Marie (Je suis au jardin)  Jeg synes, skabiose frøstandene er meget dekorative. 



God dag :-)

8 kommentarer:

  1. Hej Gitte.Som vanligt smukke billeder fra din hånd.Mine spydverbena står også rigtig flot.
    Og alle mine lodden løvefod er også blevet klippet ned.
    Mine skabiose har desværre ikke vist sig i år.
    Men flot billede med bien.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  2. I'm happy for you Gitte !!! You're photos are wonderful !!! Kiss :-)

    SvarSlet
  3. Skønne billeder! Dara er fantastisk og forstår så godt den er blevet favorit i bedene :)

    SvarSlet
  4. SMUKKE billeder..... virkelig fine.
    Hvornår vil du samle frøene fra Allium?? Og vil du gemme dem til at så senere - eller blot sprede dem ud med det samme?
    Mange hilsner Susan

    SvarSlet
  5. Hej. Gode billeder og det er så interessant med alt det du selv sår. Du lykkes også godt med dine frøplanter!

    SvarSlet
  6. Underbara bilder! Vilken härlig bild på humlan.

    SvarSlet
  7. Så mye flott du har i Julihagen!
    Den mørke "Dara" er nydelig:)
    Ønsker deg fine sommerdager:))

    SvarSlet
  8. It is nice to see the flowers from the SOL :-) I should take pictures from yours ... I am so happy with them ! bisous

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...