fredag den 27. februar 2015

Vintergækker

Millionær i vintergækker Galanthus nivalis det er jeg desværre ikke, men det tror jeg, at en af mine naboer er. Alle billederne i dette indlæg er fra naboens smukke gamle have.


 Efter min mening et vidunderligt syn.




På billede herunder ses mindre en ti procent af havens vintergækker.


I min egen have trives vintergækkerne bedst under hækken, hvor de står i ro og fred, fra min emsige planteskovl. Jeg har besluttet mig for at starte et vintergæk tæppe i græsplænen og skal derfor snart i gang med at flytte vintergækkerne fra hækken. Jeg har hørt, at man helst skal dele løgene, lige efter de er færdige med at blomstrer. Jeg vil også i år prøve at samle frø fra vintergækkerne.




 God weekend - tænk på søndag er det allerede forår :-)

15 kommentarer:

  1. OHHH vad läckert så vill jag ha det med. Hoppas de trivs lika bra hos mig. Hörde att de sprider sig både med lökar och med frön. Håller tummarna
    Ha en fin lördag
    kram meta

    SvarSlet
  2. Nydelig vakkert med alle snøklokkene på marken! Vi har noen små tuer men vil jo gjerne ha det akkurat sånn som du viser :-)) God helg!

    SvarSlet
  3. Det er så flott. Det er dette jeg nesten gleder meg mest til , når snøklokkene står i blomst. Det begynner å bli mange. De titter opp. Når alle blomstrer, føler jeg meg som millionær.Ha det så godt! Anne

    SvarSlet
  4. Det er så smukt med sådan et tæppe af vintergækker, jeg kan lige forstille mig hvor smukt det må være :o)
    God weekend fra Linda

    SvarSlet
  5. I share this feeling, when the first flowers make us smile and feel so well ! Good idea to have them on the green too.
    Bisous Gitte, love your pictures !

    SvarSlet
  6. Her må det bo en lykkelig millionær :-)

    SvarSlet
  7. Så smukt med et tæppe af vintergækker :-)

    SvarSlet
  8. Önskar mig ett hav av snödroppar, så fint.

    SvarSlet
  9. Kære Gitte
    Skønne, skønne vintergækker...
    De er så fint fotograferet..

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
  10. Så blev det forår og lidt slud :-)
    Meget smukke fotos, sådan ser der også ud her på gården, det er et smukt mylder af små forårsbebudere.
    God søndag og velkommen forbi.

    SvarSlet
  11. Hej Gitte.Der er bare ikke noget så smukt som vintergækker på denne årstid..............de lyser så dejligt op.
    God søndag knus Jette..................og tusind tak for de fine frø.

    SvarSlet
  12. I dag er det søndag den 1. marts ...... det er ærlig talt ikke særligt forår her hos mig.... men heldigvis kan jeg se både vintergækker, erantis og krokus herinde fra, så den er god nok... vi er på vej juhuuuuu !!

    SvarSlet
  13. Oi, et skønt syn. Det kan lokke smilet frem på en grå og småtrist dag. Du er heldig at have sådan en nabo.

    SvarSlet
  14. Hvilken rigdom din nabo har, gamle haver er fantastiske. Som nabo er du nu også heldig at kunne nyde synet.
    Mange hilsner

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...