lørdag den 21. maj 2016

Mørkløvet kørvel

Hvide skyer af mørkløvet vild kørvel Anthriscus sylvestris 'Ravenswing' svæver over de andre blomster i bedene i baghaven.

 
Jeg synes de passer perfekt til de hvide/bordeaux farvede tulipaner Fontainebleau, der ses i baggrunden på de to første billeder.
 
 
Set fra en anden vinkel.
 

Tæt på den fine hvide blomsterskærm.


I forgrunden hvide bølgekronet storkenæb Geranium phaeum, hvide akelejer Aquilegia og bronzefennikel Foeniculum vulgare 'Purpureum'.


De mørkløvet kørvel har jeg sået i september 2014 fra hjemmehøstede frø og det er første år de blomstrer. Som jeg tidligere har skrevet, har jeg ikke haft held med at få købte kørvel frø til at spire. Efter flere forsøg gav jeg op og købte et par færdige planter i foråret 2013, som blomstrede i to somre og derefter forsvandt.


God søndag derude :-)

5 kommentarer:

  1. Så vacker den är bilden på blomman är oslagbar. Så härlig kanske nåt att satsa på.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvarSlet
  2. Jeg kan da kun være enig i, at de passer perfekt sammen.
    Du ønske også en dejlig søndag i det lune vejr, som de har lovet :-)

    SvarSlet
  3. Rawnswing er meget skøn og er kommet i en perfekt kombi hos dig.

    SvarSlet
  4. Tu es la Reine des associations sobres et élégantes, Gitte ! J'adore le calme et la sérénité qui se dégagent des scènes que tu nous présentes. On se sent bien dans ton jardin ! Have a nice week !

    SvarSlet
  5. Ravenswing giver bestemt noget ekstra til sine bede. Jeg klipper den altid tilbage, så snart den har blomstret for at få udviklet noget frisk løv, så jeg ved faktisk ikke, om dens frø er spiredygtige.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...