lørdag den 27. maj 2017

Trængsel i det blå bed

Smukt rod eller bare rod - that's the question.

I år nåede jeg ikke at luge det blå bed, inden stauderne effektivt dækkede hver kvadratcentometer af bedet. Selvsåede akelejer, storkenæb, hvid haveklinte og sølvbynke har overtaget styringen i bedet.

De første tre billeder er fra sidste weekend, hvor de blå lilla prærieliljer blomstrede.

Jackpot tulipanerne gemmer sig bag parykbusken.




Jeg har et lidt ambivalent forhold til prærieliljerne. Jo de er smukke, men jeg synes blomstringen er meget kort.


Billede fra i dag, med en af bedets mange forskellige akelejer og hvid velduftendeaftenstjerne.


Bronzefennikel og sølvbynke.


Et billede fra sidste weekend hvor man tydeligt kan se de mange sølvbynke og storkenæb og den skønne porcelænsærenpris.


Jeg synes kombinationen porcelænsærenpris Veronica gentianoides, hjertegræs Briza media og den lyseblå prærielilje er meget vellykket, men ikke let at fotografere :-)


Den lille lette hjertegræs er en staude og den må gerne brede sig mere i bedet.

Hjertegræs Briza media



Porcelænsærenpris Veronica gentianoides

Et billede af næsten hele bedet.


6 kommentarer:

  1. Hei Gitte. Planter med kort blomstring er litt dumt, men vakre er jeg enig i at de er. Akeleiene dine er nydelige, jeg har fremdeles bare en sort av dem, det burde jeg gjøre noe med. Ha en fin søndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  2. Rod eller dekorativ trængsel? Klart det sidste i dag. Der skal bare ikke mange visne elementer til, før balancen tipper - for mig i hvert fald.

    SvarSlet
  3. Det har du ret i (altså at du har været dygtig til at sætte planter sammen), det er et smukt køligt bed, jeg synes også rigtig godt om det

    SvarSlet
  4. Smukt komponeret bed - og det er slet ikke så nemt. Jeg er helt pjattet med porcelænsærenprisen!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  5. Hvor er det et smukt bed! Det lykkedes mig (heller) aldrig at få succes med porcelænsærenpris, men hvor er de bare yndige - det må jeg nok tage op på et tidspunkt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...