søndag den 11. september 2011

Skabiose

I starten af april såede jeg stauden Kaukasisk skabiose. Jeg havde ikke forventet, at se blomster i år, men i fredags sprang de første ud. Er det ikke en utrolig graciøs og smuk blomst?

Jeg fortryder ikke at jeg både såede et brev med blå blomster og et brev med blomster i hvide, lilla og blå nuancer.

De blå skal stå i et nyt bed, jeg vil holde i blå og bordeaux farver.

Dejligt med endnu en solrig weekend. Jeg kan se, at haveblogger træffet var en stor succes. Håber jeg kan deltage næste gang :-)

9 kommentarer:

  1. Særdeles smuk blomst, og glæden bliver endnu større, når man selv har fremavlet planterne :-)

    SvarSlet
  2. Jo, det er en virkelig skøn Scabiose, du der har sået. Jeg købte en i juni som ligner den rigtigt meget 'Perfecta' hedder den. Den blomstrer også for anden gang lige nu, så måske er det derfor at dine nåede at give dig blomster allerede første år. Det må være dejligt at have en hel hær af småplanter af sådanne skønheder :-)

    SvarSlet
  3. Vivik - Tak. Ja, det har du ret i :-)

    Hanne - Tak. Perfekt hvis de får blomster flere gange. Ja, det er rigtigt dejligt at have så mange :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har også sået den for første gang i år - men jeg kom for sent i gang og fik plantet ud for sent. Så jeg må pænt vente til næste år med at se de blå dejlige blomster hos mig.
    Jeg nyder imens dit billed og drømmer lidt :o)

    SvarSlet
  5. Berit - De er helt sikkert værd at vente længe på :-). Held og lykke med dem.

    SvarSlet
  6. Hei. For en herlig og inspirerende hageblogg du har:) Legger meg som følger:) God Fredag til deg. KLem Ellen.

    SvarSlet
  7. Hej Gitte.. Jeg er meget opsat på at skulle så skabiose. Er det købte frø eller frø fra 'egen avl' ?

    Velige hilsner herfra

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...