torsdag den 28. maj 2015

Angelique

Den smukke dobbelte tulipan Angelique, er den sidste tulipan der blomstrer i min have. Det en af de tulipaner der er gode til at kommer igen år efter år.


Løvet fra den mørkløvede kørvel Anthricus sylvestris 'Ravenswing', står smukt til den lyserøde tulipan.  Jeg kan se at den mørke kørvel sidste år blomstrede fra midten af maj, men i år der endnu ingen blomster at se endnu.


Angelique med regndråber.




Angelique tulipanen kan godt minde lidt om en pæon.

 
 

I denne weekend holder Haveselskabet den årlige Havefestival, hvor mere end 300 haveejere fordelt over hele Danmark, åbner havelågen for besøgende. Læs mere om Havedestival 2015 her. Jeg glæder mig til at se en masse skønne haver og få en masse ny inspiration med hjem.
 
God weekend

9 kommentarer:

  1. Din header er noget så flot. Vi skal også il festival, helt sikkert.

    SvarSlet
  2. Mycket vacker, den skall jag lägga på min kom i håg lista.
    Ha en fin helg!

    SvarSlet
  3. Skøøøn tulipan! Jeg har også Angelique i min kolonihave, de er dog ved at være afblomstret her...men ihh, hvor har de været smukke og skønne at se på :) Jeg har sat dem sammen med bl.a. Pays Bas og Pallada, og det var en god kombination ;)
    Tak for skønne billeder :)

    SvarSlet
  4. Meget smuk tulipan, den ligner en blød smuk rose :-)
    Og en skøn sart farve.
    Dem vil jeg have købt et lille bjerg af til haven.
    Ønsker en rigtig god weekend :-)

    SvarSlet
  5. Det er en meget flot tulipan, jeg synes også de kan ligne en pæon! Rigtig god fornøjelse med havefestivalen.

    SvarSlet
  6. Ja Angelique är en mycket vacker tulpan! Helt underbar!

    SvarSlet
  7. Angelique står øverst på vores tulipanliste, sammen med purissima. Skal bare have lavet bedene til dem....
    Henrik

    SvarSlet
  8. These are wonderful tulips! The colors and swirls are just beautiful!

    SvarSlet
  9. Angelique er en rigtig "darling", som jeg også ønsker mig flere af.
    Smukke billeder :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...