søndag den 28. april 2013

Sophienholm

I lørdags var jeg for første gang i år en tur forbi parken/kunstmuseet Sophienholm, der ligger smukt lige ned til Bagsværd sø.


Et besøg i orangeriet er selvfølgelig et must.


I orangeriet vokser meter høje hibiscus og andre spændende planter.


 

 
Om sommeren er bedene bag orangeriet fyldt med dahlia. Læg mærke til de formklippede forsythia.


Så langt fremme er påskeliljerne desværre ikke i min have.


Det er svært ikke at komme til at trække på smilebåndet, når man ser disse formklippede hække.


Denne allé er jeg vild med - der er ikke noget som smukke gamle træer.

8 kommentarer:

  1. Det har også lige været vejr til en lille udflugt - jeg gad godt eje et citrontræ med så fine frugter, men det bli'r ved drømmen :)

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.Sophienholm er også en af mine favoritsteder.......kommer der jævnligt.Der er bare den smukkeste udsigt over Bagsværd sø.Og der er også en smuk staudehave og dejlige gamle træer.
    Så tak for for dejlige billeder derfra.God aften Jette

    SvarSlet
  3. Jeg blev så glad, da jeg så det, da jeg er opvokset i Bagsværd.
    Jeg er kommet på det smukke Sophienholm som barn. Dine billeder viser den skønne stemning, som er netop der. Ja, også lige ned til søen. Alleen er jo bare fantastisk.

    SvarSlet
  4. Meget smukke fotos.Det giver mig stor lyst til selv at se stedet når jeg kommer til Sjælland til sommer.Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  5. Meget smukke og stemningsfyldte fotos. Tak for kigget :-)

    SvarSlet
  6. Hvem der dog bare kunne have sådan en allé op til ens hus - måske ville det være lidt malplaceret... hmm, men alligevel.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...