torsdag den 14. september 2017

Hareøre

I år har jeg for første gang dyrket den limegrønne sommerblomst hareøre Bupleurum rotundifolium 'Griffithii' i min have.

På billedet herunder ses hareøre sammen med den lyserøde Orientalsk pileurt
Persicaria orientalis, en sommerblomst der også er kendt under navnet 'Kiss me over the garden gate'.

Hareøre er rigtig god i buketter.


På billedet herunder ses de smukke blågrønne blade.


Hareøre er en af de sommerblomster, jeg helt sikkert skal have igen til næste år. I år har jeg dyrket hareøre i krukker. Da planterne er blevet omkring 60 cm høje, har de haft lidt udfordringer i krukkerne pga. regn og blæst. Til næste år vil jeg derfor plante hareøre i bedene, så de har andre planter de kan læne sig op ad. Jeg kan forestille mig, at hareøre er smuk sammen med purpur solhat.



Du er velkommen til at besøge Fra frø til blomst's Facebook side



10 kommentarer:

  1. Ja men den har jeg da, jeg vidste bare ikke, hvad den hed. Hos mig har den overvintret i et bed.
    Det er ja da rigtig glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Der hvor jeg købte frøene, stod der at det var en sommerblomst, men der er da herligt, hvis de kommer igen til næste år. Når planterne er færdige med at blomstrer, vil jeg plante dem ud i bedene. Tusinde tak for informationen og god aften :-)

      Slet
  2. Hej Gitte.
    Jeg sidder her og savler, både over hareører og "Kiss me over the gardengate"..... alene navnet. Suk:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene. He, he ja det er skønne blomster og pileurtens navn er fantastisk :-)

      Slet
  3. Den var da riktig lekker og så fin en kombinasjon med pilleurt. Frø jeg fikk av deg for en del år siden med Spydverbena og Torskemunn blomstrer så fint. Takk skal du ha.

    Hilsen Jannicke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Jannicke :-) Godt at høre at de har haft succes med frøene :-)

      Slet
  4. Hej Gitte

    Ja, den er da rigtig fin må jeg sige:)
    Flotte billeder!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Hej Gitte!
    Den är riktigt fin, har nog inte sett den förut. Matchar bra med pilörten.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...