søndag den 6. november 2011

Petersham Nurseries - besøg på engelsk planteskole

I juli var vi en uge i London. Lige inden vi tog af sted, læste jeg et indlæg på Isabellas blog om Petersham Nurseries, der ligger i London-forstaden Richmond. En kombineret super smuk planteskole og 1. stjernet michelin restaurant. Ud fra beskrivelsen og de meget smukke billeder, lød det som og lignede det et paradis, et sted jeg måtte besøge.



 
Nogle gange kan forventninger være så store, at de er umulige at indfri. Og det var nok lidt det der skete her. Jo, der var skønt, men jeg havde forventet mere. Men i dag når jeg kigger på billederne, så har jeg det helt store smil på, det var en god oplevelse at besøge stedet :O)



Planterne var placeret på smukke borde
 
 
 
 
Smukt
 
 
 


Jeg forelskede mig i disse smukke staudestøtter. Min mand lovede, at det ville være 'piece of cake' for han, at lave nogle magen til, hvis han bare fik lov til at købe et svejseværk . Jeg venter stadig......



Her er de placeret i et stort smukt, men lidt 'rodet' bed.




Det er nok ikke særligt tydeligt på nedenstående billede. Men det var meget smukt, at Lathyrus voksede op ad afklippede grene, der var stukket i jorden.


 
 
 
Smukt afstemte farver.
 
 
 



Middelhavs stemning



14 kommentarer:

  1. mmmm. for mig ligner det en bid af himmerige Gitte. Super lækre billder.....og så den kærre der den måtte gerne stå hjemme hos mig ;0)

    knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Der ser skøøønt ud - men nu kan jeg også godt lide lidt vildskab i bedene.
    Sådan nogle rustne staudeholdere og rosenbuer mv. har jeg også tilgode hos min mand - så du er ikke ene om at vente, Gitte.......måske næste år?
    Kh Helle

    SvarSlet
  3. Der ser bare rigtig hyggeligt ud!! Men billeder kan snyde - kender godt fornemmelsen af at have sat næsen for højt op, men det ser bestemt ud til at være en stemningsfuld planteskole.

    SvarSlet
  4. Det ser da helt fantastisk ud :-)

    SvarSlet
  5. Hvilke skønne staudestativer... måske min mand ikke ved det, men jeg tror bestemt han ønsker sig et svejseværk!!! ;o)))

    SvarSlet
  6. Skønne billeder, og jeg er helt med på de staudestativer til min have, måske engang.....

    SvarSlet
  7. Ja det ser fint ud, og jeg kunne også bruge sådan nogle staudestativer. Men gad vide om manden ved, hvordan man laver dem. Kan din man ikke lave et kursus, når nu han får svejseværket ;-)

    SvarSlet
  8. Åh, mit hjerte stod næsten stille lige der (må man ikke spørge med, men...). Hvor er det smukke billeder..

    Kender dog helt klart også fornemmelsen. Men så har man i det mindste haft forventningens glæde.

    Jeg kender bestemt også det med staudestativerne. Gemalen min var faktisk på et 'svejs-dit-eget-staudestiv"-kursus hos Haven i det tidlige forår - men det endnu ikke blevet til mere.... Ha. Der var julegave-ideen da, naturligvis...Tak Gitte :)

    SvarSlet
  9. Der ser helt bestemt skønt ud :-) Men jeg kender godt det med at leve op til ens forestillinger. Jeg har også set en artikel om stedet, måske den samme, og jeg tror også at jeg ville smutte derude, hvis jeg var en tur i London.

    SvarSlet
  10. Wow - det ser helt fantastisk ud :-)

    Ja, kender godt det der med, at man tror, noget er meget større, når man besøger et sted. Tror måske også, at nogen tænker sådan, når de besøger os (Staudefeen), hvis jeg skal være helt ærlig.

    Rodet bed - hvordan mener du? Tror du ikke, det var med vilje eller? - de vilde bede a la grøftekant er jo højeste mode i England og bevæger sig langsomt her til Danmark. De ser i hvert fald helt forrygende ud på billederne :-)

    Plantestøtterne er flotte. Jeg har nogle identiske blot uden knoppen for oven og i en anelse kraftigere jern, som alle altid spørger efter, år de er her. De er købt hos www.jernihaven.dk

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Gode billeder.
    Hvor ser det da spændende ud.
    Jeg kunne nu også godt bruge sådan nogen staudestativer.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet
  12. Tusinde tak for alle jeres dejlige kommentarer :-)

    Jeg er sikker på, at et svejseværk og 30 meter rundjern, vil være en hver mands højeste juleønske...

    Mange tak for infoen om 'gør det selv stativ' kurset Anne Mette... måske endnu en god gaveide?

    Det bliver spændende, at se hvem af os, der først får et hjemmelavet stativ.

    Angående 'rodet bed', så syntes jeg også, at det første billede med stativerne er super smukt og let.
    Problemet var, at alle billederne under, er fra samme lange bed og det var de forskellige farve/blomster skift, der virkede rodet. Men det kunne nok ikke være anderledes :-)

    SvarSlet
  13. Jeg har overfor gemalen luftet noget med et gæsteindlæg på min blog fra hans hånd. Sådan om det kursus han var på und so...Det overvejes, tør dog slet ikke sætte tid på - kender ham jo :)

    Det medfører så altså også at vi må vise havens værste øjebæ frem, den fungerer, men den er godt nok grøn og grim da...

    SvarSlet
  14. Det er da en kanon god ide Anne Mette. Jeg glæder mig til at læse indlægget, det må du hilse ham og
    sige.
    Glæder mig til at se din grønne grimme øjebæ :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...