fredag den 8. juni 2012

Clematis 'Gladys Picard'

Lige nu blomstrer min storblomstrende clematis 'Gladys Picard'.



Jeg blev noget overrasket, over den farve den har i år. Da den de andre år har været ren hvid.
Hmmm - hvorfor nu dette oprør?

























Når man kommer tæt på, kan den næsten virke skræmmende ;-)





I skal lige se mine clematis Integrifolia kimplanter. De vokser godt nok ikke hurtigt - det er halvanden måned siden frøene spirede.




I må have en dejlig weekend :-)

24 kommentarer:

  1. Så smuk så smuk. Underligt den skifter farve! Men det gør den endnu smukkere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lotte - Ja ikke, det har måske noget med surhedsgraden i jorden som Flora Univers skriver.

      Slet
  2. En utrolig vakker Clematis , nydelige bilder også.

    God helg , Marit.

    SvarSlet
  3. Jeg har en Multi blue der har fået striber i år. Jeg ved ikke om det er almindeligt de ændre farve, men måske en ændring af surhedsgraden i jorden er skyld i det, lidt som man ser det hos Hortensia. Blot et gæt :-)

    Ellers nogle ret fede billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Floras univers - Det med surhedsgraden er et godt bud. Sidste år lagde jeg et pænt lagt kompostjord rundt om den, så det kan
      være årsagen.

      Slet
  4. Smukke billeder du har taget af Gladys Picard. Jeg har den for første gang i år, den er mere hvid, vil jeg nok sige, men smuk er den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth - Spændende at se om din også ændre farve.

      Slet
  5. Den er i hvert fald også smuk i den pastel lilla. Jeg købte en 'Piilu' i går og skal lige beslutte mig til hvor den skal stå.
    Det er da dejligt de har spiret - har du selv taget frøene?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Haverose - Jeg har købt frøene hos Thompson Morgan.

      Slet
  6. Hvor er den smuk. Er det frø fra en af dine egne Clematis?????

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margrethe - Nej - jeg har købt frøene hos Thompsom Morgan.

      Slet
  7. Nydelig Clematis og bilder. Moro å så selv også da.
    <Ha en fin helg :-)

    SvarSlet
  8. Den er super smuk, og med den nye farve :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ina - Ja. det syntes jeg også og det bliver spændende at se hvolken farve den får næste år :-)

      Slet
  9. Gitte Palmquist9. juni 2012 kl. 08.25

    Flotte billeder.
    Skal clematisser ikke stiklinge-formeres? Jeg har aldrig selv forsøgt, men det skulle da kunne lade sig gøre.
    Kun mine montanaer har blomstret indtil videre - så jeg har meget tilgode endnu :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte - Jeg ved ikke rigtigt noget om formering af clematis. Jeg har købt frøene, så jeg regner med at det er muligt at
      så dem. Altid dejligt at have noget til gode :-)

      Slet
  10. Åh disse clematis.......mit hejrte banker - de er så skønne og intet skræmmende overhovedet over dine smukke smukke billeder Gitte :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe - Jeg syntes nu at der er lidt alien over det billede :-)

      Slet
  11. Lækre smækre billeder af dine farlige rovdyr...:-)
    Det giver et helt andet billede når man kommer tæt på motivet med linsen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...