søndag den 24. juni 2012

Kaukasisk skabiose - min yndlings blomst

Min yndlings blomst - den smukke og graciøse staude kaukasisk skabiose Scabiosa caucasica, blomstrer lige nu i min have.

Kaukasisk skabiose

Jeg såede dem sidste år. Alle dem der ikke nåede at blomstre sidste år - overlevede vinteren. Dem der allerede blomstrede i september sidste år, kom ikke igennem vinteren. Hmm, måske fordi de ikke kunne nå at samle kræfter efter blomstringen, inden det blev vinter?





























Den første af mine frøformerede hvide lupiner er også sprunget ud. Den står ved siden af en hosta med hvide kanter og jeg synes de klæder hinanden rigtig godt.

Hvid lupin

8 kommentarer:

  1. Skønne billeder - det er en rigtig dejlig lyseblå farve den har. Nu glæder jeg mig til at mine frøsåede skal blomstre for første gang i år - de er fra blog-bytte-frø :o)

    SvarSlet
  2. Hej Gitte. Jeg kunne også godt lide billederne og farverne. Skabiosen er meget flot, men det er den hvide lupin også. God fornøjelse med resten af tilplantningen.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.flot er den skabiosen,og en skøn farve.Har den ikke selv.
    Men må se at få sået nogle.Er lidt sur.købte en hvid lupin-
    meeen den var gul.ØV! Hilsen Jette

    SvarSlet
  4. Skøn skabiosa med en vidunderlig farve. Lupinen er også fin, og når det så er selvsåninger, bliver man ekstra glad for dem

    SvarSlet
  5. Smukke fotos af din skabiose - og sikken en vidunderlig blå farve, den har.

    SvarSlet
  6. Jeg tilslutter mig de andre, jeg synes også at scabiosen har en skøn farve og så er det gode billeder, du har taget.

    SvarSlet
  7. Jeg har også denne blomst, men har ikke studert den på så nært hold:o)
    Smukke bulder:o)

    Helene

    SvarSlet
  8. Hvor er din skabiose smuk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...