tirsdag den 21. maj 2013

JACKPOT i det blå bed

I efteråret faldt jeg for den to farvede tulipan 'Jackpot'. Jeg synes de passer fint ind i mit blå/purpurfarvede bed, som jeg anlagde for omkring et år siden. Også selvom den mørke del af tulipanen var noget mørkere på billedet på løgposen - næsten som 'Queen of the Night'.


Til min store glæde kom min opstammede parykbusk (den triste 'kost'  på ovenstående billede) endelig med livstegn i weekenden - bitte små knopper poppede frem på de ellers livløse grene. Tusinde tak til jer der i foregående indlæg skrev, at jeg bare skulle have lidt tålmodighed med den.

Tulipan Jackpot med hvid syren i baggrunden

 I dag sprang denne smukke iris ud. Jeg fik den i gave sidste år og jeg fik ikke skrevet ned hvad den hedder. Jeg forstår godt de mange havefolk der har iris som 'speciale', det er en fascinerende plantegruppe.



God uge :-)

11 kommentarer:

  1. Tak for fine billeder! Og god uge til dig, også :-)

    SvarSlet
  2. Hej Gitte. Det var fine billeder især det med den hvide syren i baggrunden. Også god uge til dig.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Jeg har lige siddet og kigget din mange billeder igennem, hvor har du mange smukke Tulipaner.
    Godt din parykbusk den kommer, jeg er jo stadig ny på blomsterfronten så jeg glæder mig til at se hvordan sådan en ser ud.
    En rigtig god uge til dig ;)

    SvarSlet
  4. Wauw - den har rigtig flotte blå og blålilla nuancer den iris.
    Jeg kan se at det er en skægiris af en art - og dem ved jeg ikke så meget om, så jeg kan ikke komme med noget forslag til art eller navn.
    Måske kan Jan fra "En irismark i Spanien" eller Karsten fra "Grønne nedslag" hjælpe, hvis du gerne vil vide mere om den. De kender vist rigtig mange forskellige arter af iris.

    SvarSlet
  5. Hvor godt med parykbusken, Gitte, jeg har tænkt på dig flere gange mens vores har foldet bladene ud. Vi har en tulipan der ligner din, den er en tone mørkere måske, den hedder Fontainebleau og står rigtigt længe. Flot farve, din iris, så klar! Kh Anne Mette

    SvarSlet
  6. Hej Gitte.
    Hvor er dine tulipaner smukke, navnet er noteret.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  7. Jackpot is also in my garden and I find this very beautiful tulip! Your photos are magnificent!

    SvarSlet
  8. Hej Gitte, det er en rigtig flot tulipan! Lige pludselig har jeg flere (for mange) muligheder i spil til efteråret ;-)Måske bliver det lige frem svært at vælge. Jeg har desværre ikke så tidlige Iris i min have, men din er rigtig smuk :-)
    K.Gro

    SvarSlet
  9. Hej Gitte
    Du har da virkelig fået Jackpot - hvor ser de dejlige ud, og hvor er det nogle flotte billeder du har taget af dem.
    God aften
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  10. The contrast of the light coloured edge on 'Jackpot' really sets it apart.

    SvarSlet
  11. Wow dine tulipanbed er virkelig flotte!
    Tulipanen jackpot var nydelig!!
    Du er så proff i alt du gjør Gitte:) En fryd å følge med.
    Klem

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...