onsdag den 8. maj 2013

Liv og glade dage i det blå bed

Årets første billeder fra det blå/purpurfarvede bed, som jeg anlagde sidste år.


Hvis man drejer kamera linsen, kan man se tusindevis af små havemælde planter - jorden er næsten helt purpurfarvet. Jeg lod de smukke frøstande stå hele vinteren på de 5-6 havemælde planter, der stod i bedet sidste år. Alle frøene blev derfor fordelt i bedet i løbet af vinteren. Jeg har længe udskudt lugeopgaven, men nu må jeg altså se at komme i gang og få dem væk.
.

Jeg er lidt bekymret for min opstammede parykbusk. Som I kan se herunder, har den endnu ikke givet livstegn fra sig.


Her lidt close-up billeder fra bedet.

Lyseblå perlehyacint Muscari Valerie Finnis.


Alchemilla mollis blad med regndråber


De skønne vibeæg Fritillaria meleagris.


 























God Kristi himmelfartsdag :-)

10 kommentarer:

  1. Skønne billeder.... Jeg er ISÆR vild med dine macro billeder - nærbilleder får os nogen gange til at se ting på en helt ny måde.
    Smukt er det - naturen tæt på.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Susan :-) Jeg synes også makro billeder er fascinerende.

      Slet
  2. De er ellers meget smukke de små havemælder. Men de bliver nok lidt overvældende, hvis alle vokser sig store og stærke. Hmm, må ud og kigge på parykbusken i morgen, kan ikke huske om jeg har set skud. Håber for dig at den kommer flyvende.. Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de små havemælder er søde og giver farve i bedet og det er også derfor, jeg ikke har luget dem væk endnu. Men nu skal det være, inden de bliver for store. Jeg lader selvfølgelig nogle stå.
      Jeg tror parykbusken er død, da den ikke engang har knopper :-(

      Slet
  3. Smukke billeder du viser.
    KH. Margrethe.

    SvarSlet
  4. Lekre vårlige bilder Gitte :) Min erfaring er at parykkbusken ser ut som om den er død hver eneste vår, helt til den plutselig finner det for godt å begynne å vokse :) Så du får vente litt før du avskriver den! Gode vårdager til deg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for informationen Ranten. Jeg må være lidt mere tålmodig med parykbusken :-)

      Slet
  5. Det er nogle skønne macro billeder, du har taget af dine blomster. Smukt!
    Bedste hilsner
    Bente

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...