onsdag den 17. oktober 2012

RØD - så er I advaret :-)

Der er nok nogen der ser rødt, når de ser nedenstående kombination, men jeg er vild med den.

Dahlia Spartacus.

Den store røde dahlia Spartacus har været lidt lang tid om at komme i gang i år, da jeg først fik plantet den ud i en krukke i slutningen af juli. Indtil da stod hele knolden, inkl. den jord der fulgte med da jeg gravede den op sidste efterår, i spanden den blev vinteropbevaret i og voksede.


























Den har ikke taget skade af den behandling, da den er så flot som aldrig før.

Krukkerne står under et træ, og så længe der er blade på træet, er de beskyttet og kan godt klare lidt rimfrost.




Som rød velour.




Ha' en dejlig aften derude :-)

15 kommentarer:

  1. Helt klart en kombinasjon jeg også kunne klart å leve med :)

    SvarSlet
  2. Smag og behag er heldigvis forskellige. Jeg kan også godt lide din kombination med det mørke løv og den røde georgine:))

    SvarSlet
  3. Dejlig kombination. Det mørke løv lægger en dæmper på den røde og fremhæver den samtidig på skønneste vis. Det er jo det der er så sjovt ved at lege med farver :-)

    /Birgitte - som ønsker dig en dejlig dag

    SvarSlet
  4. Ja, den er rød, men en pæn rød farve, og kombinationen med det mørke løv er fin.

    SvarSlet
  5. Skøn skøn blomst og farve. Den kan jeg også sagtens leve med.

    Mange havehilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  6. SKØN rød dahlia og herlig sammen med det mørke... :o)

    SvarSlet
  7. Mycket vacker dahlia. Fina foton på din blogg.

    SvarSlet
  8. It is a very deep velvety red, like a jewel tone. It may have started late, but the colour coordinates with the earth tones of autumn.

    SvarSlet
  9. My favorite color in autumn!

    SvarSlet
  10. De mørkerøde blade fra naboplanten gør den røde farve endnu smukkere.... hvilket minder mig om at jeg ikke har fået købt mørkerøde tulipanløg til at dæmpe farven på mine meget røde tulipaner.... men det kan nås endnu ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...