fredag den 3. august 2012

Stolt kavaler - smuk og nem sommerblomst

De smukke hvide stolt kavaler Cosmos bipinnatus 'Phyche White' svæver yndefuldt over de andre blomster.




















































Phyche White skulle få fyldte eller halvfyldte blomster. Hmm - jeg synes nu kun at mine er kvart fyldte - men smukke er de :-)


Selvom stolt kavaler kan sås direkte på voksestedet fra april, forspirrer jeg altid mine. Da jeg placerer dem mellem stauderne, er det godt at de har en vis størrelse, inden de bliver plantet ud.



I år har jeg heldigvis undgået at planterne er blevet angrebet at myrer, måske fordi jeg først fik plantet dem ud lidt sent.



Ha' en fantastisk weekend :-)

10 kommentarer:

  1. Ja her fikk den virkelig vist seg fram i all sin prakt! Flotte bilder :)

    SvarSlet
  2. Hei,tok meg ein titt innom bloggen din. For ein flott kavaler du viser her. Nyyydelige...bilete :))
    Ha ei flott helg.

    SvarSlet
  3. Skønne billeder du har fanget af den stolte kavaler i solen ;o)

    SvarSlet
  4. Smukke billeder af en smuk blomst.

    SvarSlet
  5. godaften Gitte.smuk-smuk blomst.god ide at forspire stolte kavalere.
    God aften til dig Jette

    SvarSlet
  6. Nydelig blomst og flotte bilder. Den skal jeg prøve å få tak i frø til neste vår.

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine dine stolte kavalerer, jeg fik desværre aldrig sået mine, frøene ligger stadig i frøposen eller rettere sagt poserne, for jeg skulle selvfølgelig have mange stolte kavalerer. Men jeg håber de vil spire til næsste år ?
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  8. UH, hvor er de to sidste billeder smukke. Jeg har også fået sået cosmos i år, men vil have de dobbelte lyserøde igen til næste år.

    SvarSlet
  9. Smuk blomst.
    Gode billeder.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  10. Tusinde tak for jeres dejlige ommentarer :-)

    Anita - Jeg er sikker på at frøene vil spire til næste år.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...