onsdag den 1. august 2012

Yeesss

I eftermiddags fik jeg renset mine tårekanaler godt og grundigt igennem. Som I nok kan gætte ud fra overskriften, var det på baggrund af en positiv begivenhed.



Congratulations to Gitte, 3rd place in our Perfect for Pollinators Photography competition with this gorgeous astrantia major photo.


Mit stjerneskærm billede fik en 3. plads i RHS - Royal Horticultural Society's fotokonkurrence 'Perfect for Pollinators' på Facebook. Jeg blev bare så overrasket og GLAD, GLAD, GLAD - ufatteligt at mit billede blev nummer tre ud af flere hundrede gode billeder.

I dagens anledning vil jeg lige vise flere af mine insekt billeder.

Svirreflue på timeviser Hibiscus trionum 'Simply Love'


Æren er det vigtigste for mig, men præmien er nu heller ikke til at kimse af - to biletter til enten RHS Flower Show Tatton Park eller Hampton Court Palace i 2013. Nu er jeg nødt til at tage til England til næste år ;-)

Flue på kantbæger Nicandra physalodes

Jeg kan anbefale andre der er på Facebook at følge det engelske haveselskab RHS - Royal Horticultural Society. De har mange gode informationer og mange smukke billeder fra deres haver og have shows.


Svirrefluer på lilje

 

26 kommentarer:

  1. Stort tillykke med 3. pladsen - det er da virkelig flot. Men det er nu også et supergodt billede du har taget, så jeg forstår godt deres valg :-)

    Og præmien er da helt vild god - der er ikke andet for end at du bare må til England til næste år :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke :) Dine insektbilleder er bare helt fantastiske, og vinderbilledet især - fuldt fortjent. Du må simpelthen til England og indfri præmien.

    Hvilke camera bruger du? Du tager i det hele taget meget fine billeder.

    Ulla

    SvarSlet
  3. TILLYKKE hvor var det flot, men det er altså også et fantastisk billede, det er fuldt fortjent :)

    Lise Lotte

    SvarSlet
  4. det er dæl'me også nogle gode billeder du har taget :) og tillykke med den flotte 3. plads :)

    SvarSlet
  5. Tillykke, tillykke og endnu et tillykke... du tager nogle super billeder. Hvilket kamera og objektiv bruger du ?

    SvarSlet
  6. Også stort tillykke herfra - det er bestemt meget fortjent!

    SvarSlet
  7. Gratulerer så mye! Det var da virkelig fantastiske bilder du hadde tatt. Fin premie også :-)

    SvarSlet
  8. Tillykke..du er meget dygtig med et kamera. Jeg vidste slet ikke, at jeg kan følge RHS på facebook, (som jeg slet ikke er oprettet til...), men måske skal jeg lave om på det. Har været medlem af RHS i nogle år og sætter stor pris på alt den viden jeg kan hente der, incl. deres fantastiske The Garden. Skulle have været på Tatton Park i år, men aflyste pga. vejrsituationen. Til gengæld har jeg besøgt Hampton Court for et par år siden. Det var fantastisk og rigtig varmt, og der er alt hvad et havemenneske kan ønske sig. Jeg tror jeg vil kigge forbi din blog og se hvad du vælger.

    SvarSlet
  9. Stort tillykke - det er også et sindssygt flot billede :)

    SvarSlet
  10. Det forstår jeg da til fulde.
    Smukke billeder, godt fanget!
    Tillykke din dygtige dame ;-)

    SvarSlet
  11. Tillykke Gitte
    Du har ærlig fortjent det, du tager fantastiske billeder.

    SvarSlet
  12. Nej hvor skønt for dig, og selvfølgelig et super-billede. Selv håber jeg på, at jeg skal til Hampton næste gang, der står have-show på programmet for mig.

    Face-book, det kan da godt være, at man skal overgive sig til dette ´monster´.

    SvarSlet
  13. Tillykke Gitte - det er da også nogle spektakulære billeder du har begået. Så det er fuldt fortjent!
    Hvor ærgerligt at du er »nødt« til at tage til England næste år!! HA HA.....den var go'

    Til Hanne fra Tilst - ja da der(Facebook) taler vi jo også sammen som havebloggere, i bla det forum der hedder
    Glade havebloggere! Så bare klem på Hanne!

    SvarSlet
  14. Hej Gitte. Også et stort tillykke fra mig.Supersmukke billeder.Og en tur
    til England er da ikke at kimse af.
    Knus Jette

    SvarSlet
  15. Hej Gitte,

    Tillykke.
    Kan da godt forstå du vandt en præmie. Det er et superflot billede. Dejligt med en tur til England næste år. Jeg vil da lige ind på Facebook og tjekke RHS ud.

    Gitte

    SvarSlet
  16. Fantastisk dejligt motiv og meget velfortjent præmie - tillykke tillykke ;-D

    SvarSlet
  17. Stort tillykke med med 3.pladsen - det er da fantastisk flot at du har vundet i konkurrence med gode fotografer fra mange lande. Jeg kan godt forstå at "den trak tårer".

    SvarSlet
  18. TILLYKKE - det er da også fuldstændig forrygende billeder du har taget!!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  19. JA, glædestårer er efter sigende dem, der renser bedst.

    Gitte. Jeg er fuldstændigt mundlam. Eller. det er jeg jo ikke ret tid ad gangen, men det var jeg da jeg så dine fotos. Hvor er det velfortjent!

    Kæmpe tillykke og et varmt knus gennem skærmen.

    SvarSlet
  20. Også et stort tillykke her fra.
    Godt billede.
    Ha` en god dag.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  21. Tusinde tusinde gange tak - jeg blev rørt af at læse jeres dejlige kommentarer :-)

    Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvilke billetter jeg vil vælge. Jeg skal lige lave lidt research.

    Det kamera jeg anvender er et Sony A77 med en 60 mm Tamron makrolinse. Jeg fik kameraet i marts - og det er mit første spejlreflekskamera, så jeg kæmper med at lære mulighederne at kende.

    SvarSlet
  22. Tillykke Gitte
    Det er da VIRKELIG også nogle SUPER billeder du får taget.
    De er meget livsbekræftende.
    God dag.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  23. Tillykke Gitte!
    det er også nogle super gode billeder du har taget!!!
    God weekend :-D
    Gro

    SvarSlet
  24. Stooooooort tillykke, hvor er det flot og hvor er det fantastiske billeder, jeg forstår godt at du er glad:o)

    SvarSlet
  25. Wow - tillykke!!! Jeg må sige, at jeg godt kan forstå, du vandt, for jeg har før rost dine billeder og spurgt efter kamera (du må godt lige nævne igen, hvilket kamera, du bruger). Det er fantastiske billeder, du tager - men som altid lægger jeg mærke til skarpheden, og dine er specielt skarpe :-)

    God weekend :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...