tirsdag den 21. august 2012

Vand please

Vi har haft det skønneste sommervejr de sidste par uger, og vi har ikke fået en dråbe regn i lang tid.

Vandkanderne trænger til en pause

Jeg har derfor brugt en del tid på at vande mine blomster krukker. Hvor slemt kan det være, tænker du måske, og jo det tager lidt tid, når jeg har næsten 100 krukker :-)

Bedene skriger også efter vand, men de må vente til det kommer naturligt.


Ifølge verjudsigten skulle vi få lidt regn i morgen og det ser jeg frem til :-)

15 kommentarer:

  1. Ja det kan jeg tro :) Litt av en jobb! Jeg har rett og slett sluttet med små urner og har kun noen store igjen. Da slipper jeg stort sett å tenke på akkurat det :)

    SvarSlet
  2. Suk ja men iflg. vejrudsigten skulle det komme nu? Smukke vandkander der står og venter på lidt regn.......dog.

    SvarSlet
  3. Ja nu vil vi gerne have vand, ingen tvivl om det. Jeg har vandet rigtig mange af mine rhododendron, for 5 mm forslår alligevel ingenting, men det kunne da være en hjælp.

    SvarSlet
  4. Ja, regnen er tiltrængt, men jeg tror, som Lisbeth, heller ikke at det batter og slet ikke i krukkerne.... Jeg traskede troligt rundt med haveslangen i aftes. Kan anbefales, med lækker brusehoved med forskellige strålefunktioner. Jeg har også de smukke zinkkander, men det andet er nemmere. Jeg tror kun jeg har 25-30 krukker....

    SvarSlet
  5. Ja, noen ganger ønsker vi oss regn, andre ganger sol. Får håpe det kommer litt regn hos deg, og her også for det er tørt her etter 14 dager med flott sommervær.
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlet
  6. Sikke fine zink kander flotte omgivelser de står i. Lige nu regner det her dejlig stille regn.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  7. onsdag kl. 10 - har du mon fået regn nu? Her regnede det fint og hyggeligt i en times tid i morges..... mon ikke der kom lidt mere, det ku' godt bruges :)

    SvarSlet
  8. hej Gitte.Ja! min have var også godt tør da vi vendte hjem fra vores tur til Nice.Har lige lavet et indlæg derfra.Har fået lidt regn i morges,men det rækker ikke langt.Glæder mig til at mødes hos Signe,og jeg skal nok huske at tage nogle duehoveder med til dig knus Jette

    SvarSlet
  9. Vilka fina vattenkannor! Men jag håller med, jag vill också ha regn!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  10. Overhere it´s also far to dry. But I have a very small garden and it´s not much work to water it. I wish you some raindrops. A beautiful header you have made.
    Great week Gitte.

    SvarSlet
  11. Lige mine ord - og vi trænger stadig til vand, for den smule vi fik til morgen rakte ikke langt.
    Tak for sidst - det var hyggeligt at møde dig og tale blomster på en anden måde. Vi ses søndag :-)

    SvarSlet
  12. Det er da noget af en bedrift at vande så mange krukker.
    Ja, vi har trængt til regn - eller rettere haven har trængt. Godt, at der kom lidt i morges. I weekenden skulle der komme mere, hvis man ellers kan regne med udsigten fra DMI.
    Hilsen Christel

    SvarSlet
  13. JA, så kom det, Vandet fra oven! Dejligt dejligt!

    Du har kameraet i din hule hånd (mener: kan dit kram) Gitte! Begge billederne er fantastiske af din krog i haven!

    Og så er farmorkanderne med! Forhåbentlig fyldte!

    SvarSlet
  14. Tusinde tak for jeres kommentarer :-)

    I går fredag fik vi så endelig regn der kunne mærkes - dejligt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...